~sahabat~

Saturday, September 18, 2010

Ikhlas, Beramal kerana Allah





Sudah lama x update blog ni.. Telah lama tinggal akibat kekangan masa..ok2..Sahabat2..ana nk crite satu prkara. 


Sebenarnya ana ade niat nk delete blog ni..pd pdapat ana, ada blog buang masa.  knp ana bfikiran begitu???ana sedih melihat sahabat2 ana yang lalai duk asyik mengedit blog spjg masa.  Jika mgedit blog yang mdatangkan kebaikan kepada diri dan orang lain, ana x kisah krn itu yg lbh baik tp jika melalaikan ana sedih. Alangkah ruginya..byk masa dihabiskan dengan mgadap laptop setiap detik..masa dibiarkan pergi begitu sje.lebih baik masa yang ada kite isi sebaiknya dengan melakukan prkara yang dapat mendekatkan diri kpd Pencipta.

Ana suarakan niat ana itu kpd seorang sahabat ana. Ternyata, responnya mgubah pmikiran ana..Katanya, "kita sbgai pewaris pjuangan Nabi SAW..truskan usaha tuk mbantu sahabat2 kita kmbali kpd Allah..menulis ni juga satu cara mgajak sahabat2 kpd Allah..mudah2an dengan ini, hati sahabat2 tbuka untuk mnerima islam dengan sebenar2nya.."

Benar kata sbhtku..jika kita niat ikhlas melakukan sesuatu itu hnya kpd Allah, mka kita prlu yakin dgn apa yg kita lakukan..

 Ya Allah, ana bagai tsedar dri mmpi..ana cpt putus asa..Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosaku..ssguhnya, aku lalai kpd tugasku..ampunkan aku Ya Allah.

Sedang berbual dengan sahabat ana itu.....tibe2..
titt..titt..bunyi mesej masuk.  ana membukanya..satu mesej drp nombr tidak dikenali..
msej itu berbunyi..

" Bila mana diri diwakaf untuk perjuangan Islam, jgn sesekali berniat untuk meloloskan diri.  Sekali melangkah kehadapan, maka teruskan langkah itu. Jgn pernah terlintas untuk melepaskan ikatan rabithah perjuangan. Walau ribuan tribulasi melanda, yakinlah atas apa yang kita lakukan nescaya kemenangan pasti tiba.  Derita kita adalah derita ummat terdahulu. Penat kita hari ini untuk generasi akan datang.  Perjuangan harus diteruskan..Beramal kerana Allah"

Bermula dr saat itu, ana brazam tuk truskn mnulis blog ni..mudah2an, sesiapa yg singgah di blog ana ni mdapat sesuatu walaupun sdikit..mudah2an hati kita semua terbuka untuk menerima Islam dengan sebenar2nya..bukan mengambilnya separuh2, bukan juga mengambilnya sipi2..mudah2an kita sentiasa berada dalam naungan rahmat Allah SWT..amin..

wallahualam..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails